London, honey! (2. rész)

Maris_banner3a

Habár csak 4 napot töltöttem Londonban, annyi élménnyel gazdagodtam, hogy az nem fér el egy bejegyzésben, így úgy döntöttem, hogy két részre bontom a beszámolót. Alapjáraton is nagyon szeretem a gasztronómiát, de amikor utazom akkor különösen szeretek megengedni magamnak helyi finomságokat és minden jót. Nekem az utazásnál fontosabb az élmény, annak az érzése, hogy beülök egy szép helyre, ahol jókat ehetek és amire még sokáig emlékezhetek. Így Londonban is felkutattam pár helyet drága úti társaimmal, akikkel belevetettük magunkat a helyi és a nemzetközi konyha rejtelmeibe.

Reggeli/brunch

Nekem az összes étkezés közül talán a reggeli a kedvencem, itthon is sokat járok brunch-olni, és Londonban sem akartam ezt az élmény kihagyni. A Bill’s egy hangulatos étteremlánc isteni reggeli menüvel, több helyen is van a városban, nekünk volt egy közel a szálláshoz, így az első napot ott indítottuk. Remek volt az Eggs Benedict és a briós kosár lekvár válogatással. Lehet kapni lekvárt elvitelre is, mindegyiket tudom ajánlani, de a narancsos volt talán a legkülönlegesebb.

Reggeli a Bill’s-ben, forrás: saját felvétel

Nem mehettem úgy Londonba, hogy nem ettem full english breakfast-et. A The Blackbird nevű helyen próbáltam ki, az Earl’s Court közelében, de biztos vagyok benne, hogy még sok helyen lehet finomat enni a városban. Keressétek a kis utcákban az eldugottabb helyeket, hiszen a látványosságok közelében minden drágább és nem feltétlenül olyan jó minőségű. Aki fancy bruch-ra vágyik annak a Notting Hill-t vagy Kensingtont tudom ajánlani, de a Covent Garden-i Balthazar is nagyon híres.

Az egyik legkülönlegesebb élményt viszont a Borough Market nyújtotta, hiszen nagyon szeretek piacokra járni és kipróbálni a helyi különlegességeket. A Borough Marketről egy külön bejegyzést is lehetne írni, annyi finomságot kaphatunk ott. Isteni a Fish & Chips, a Pie & Mash és, ha valami bizarra vágytok akkor a “jellied eel”-t, vagyis az angolnát is megkóstolhatjátok. Kicsit a barcelonai piacra emlékeztetett a hely, bár közel sem olyan nagy.

Chorizós scotch egg a Roast-ban, forrás: saját felvétel

Mi felfedeztünk egy éttermet, a Roast-ot, ami a piac felett volt, egy üveg fal mellett ültünk, ahonnan rá lehetett látni a piactérre és az ott nézelődő emberekre. Isteni volt a chorizós scotch egg-jük, ami a spanyol és az angol ízek tökéletes kombinációja volt, és amit az ajándék Prosecco-val öblítettünk le. Ittunk mellé flowering tea-t is, aminek a különlegessége abban rejlett, hogy a forró víz hatására kinyílt a kancsóban egy virág, így nemcsak finom, hanem szép látvány is volt.

Tipikus “Instagram hely” a Selfridges üzletház 2. emeletén levő Aubaine étterem, ahol a finomságok mellett a hely kinézete is különleges élmény lehet. A plafonról halvány lila akácvirágok lógnak le, és a falakon végig tükör van. Az egész helység tavaszias hangulatú még a tél közepén is. A napközbeni Gin Martini picit erős volt, de a különleges koktélok mellett finom kis scnack-eket is lehet kapni.

Afternoon tea

Angliában szokás beülni egy afternoon tea-re, ami isteni sütiket és különleges teákat jelentett a számunkra. A Sketch nevű helyet néztem ki még itthon, hiszen az interneten szebbnél szebb képeket találtam onnan. Különböző tematikájú termeik vannak, mint például elvarázsolt erdő, rózsaszín amerikai diner, vagy antik könyvtár hangulatú szoba. De talán a legkülönlegesebb helység a mosdó, ami egy nagy fehér terem, hatalmas fehér tojásokkal, amikben a WC-k találhatóak. A plafonon neon színek világítanak, és az egész helységnek futurisztikus a hangulata. Érdemes asztalt foglalni, hiszen rendkívül népszerű a hely annak ellenére, hogy az árak eléggé el vannak szállva.

Akinek nem az elegáns helyek tetszenek annyira, hanem inkább street food-os hangulatra vágyik, annak a Kingly Court-ot a Carnaby Street-nél tudom ajánlani. Ezt leginkább a budapesti Gozsdu Udvarhoz tudom hasonlítani, bár közel sem ugyanolyan, és talán a mi Gozsdunk még nagyobb is. Egy keskeny folyosón jutunk be egy udvarra, ahol 3 emeleten körbe különlegesnél különlegesebb helyeket találtunk, a világ minden részéről voltak itt bárok és éttermek. A perui ételeket a Senor Cevice-ben, a Karib-tergerieket a Rum Kitchen-ben, az amerikaiakat a STAX-ban, a görögöket a The Life Goddess-ben kóstolhatjátok. Mi a Whyte & Brown helyen kóstoltuk végig a desszert lapot, a brownie, a toffee pudding és az almás gyömbéres sajttorta is meglepően kellemes volt annak ellenére, hogy a hely a csirkehúsra van specializálódva.

sketch
A Sketch rózsaszín terme, forrás: saját felvétel

Vacsora

Ha a londoni gasztronómiára gondolok, mindig a Covent Garden jut az eszembe. Ott csoportosulnak a legjobb éttermek, és az London egyik legnagyobb múlttal rendelkező városrésze. Találkozhatunk itt reggelizőhelyekkel, ötcsillagos éttermekkel, és különleges bisztrókkal is. Mi itt főleg az olasz konyha rejtelmeiben merültünk el. Két estén is jöttünk ide vacsorázni, először a Vini Italiani-t próbáltuk ki, ami a régi Market Hall aljában található. A gnocchi-t egy kis tálkában hozták ki, amiben még bugyborékolt a forró sajt szósz, annyira friss volt. A hely nem túl nagy, viszont annál hangulatosabb és autentikusabb. Lehet elvitelre kapni üveg borokat, de nem a megszokott magyarországi áron vannak 😀

Vacsora a Li Veli-ben, forrás: saját felvétel

Az utolsó este látogattunk el másodjára is a Li Veli Winery & Bistro-ba, ami egyértelműen a kedvenc helyem volt az egész utazás során. A tésztájuk rendkívül friss, a bruschettájuk nagyon ropogós, a burrátájuk különösen omlós, és a tiramisujuk a legkrémesebb volt. Kipróbáltunk egy elsőre furcsán hangzó olasz specialitást is, a pisztáciás fagyit oliva olajjal. Az étterem menedzserével hamar jóban lettünk, jobbnál jobb borokat hozott nekünk és amikor megtudta, hogy a blog nevét, akkor az este végén még a kedvenc Gin Tonic-ját is megkóstoltatta velünk. Igazi olasz vendégszeretettel találkoztunk az étteremben, és ha egy dolgot kellene ajánlanom, akkor az a 2009-es Pugliai Aleatico desszert bor, aminél finomabbat én még Olaszországban sem ittam.

li veli kocc
Egészségünkre!

Nem bántuk meg, hogy Londonban nem csak a helyi fogásokat kóstoltuk meg, hiszen olyan változatos konyhával rendelkezik a város, hogy nem hagyhattuk ki a már megszeretett, megszokott ízeket.

Aki még nem látta volna az utazásról készült videónkat az itt megtekintheti 🙂